2012-08-08

clean and presstrappa squats mm

Jag kör en clean and presstrappa och squats med 2x28-2x32 kg under en månad för att variera mig men även för att bygga på grundstyrkan litegrann.

Trappan ser ut så här:
 24 kg kettlebell.
Armbåge utanför kroppen, spänn den fria knytnäven för att alstra mer kraft och tryck dig ifrån vikten i pressen. Dvs alstra maximal kraft i varje press upp till rak arm.

1 clean and press med höger hand. Därefter skifta hand. Gör likadant med vänster.
Nästa rep gör man 2 reps dvs två st clean and presses med höger arm innan man byter till vänster arm.
Därefter 3 reps osv ända upp till 6 reps med varje hand.  När man har kört upp till 6 reps med varje hand så är set nummer 1 klart. Då har du gjort  21 reps med clean and presses med varje hand. Repetera detta 3 set.

Därefter 3 set frontsquats med 2x32 kg kettlebells. Håll kloten i rackposition med armbågarna framför bröstet. Därefter knäböj hela vägen ner förbi 90 grader. Bra träning för benen men även mycket styrkebyggande för bålpartiet.

Jag kör 3 set med 3-5 reps i varje.

Därefter blev det chins med vikt. Började med 20 kg. Gjorde 6 stycken. Därefter 16 kg och gjorde då 8 stycken. Därefter utan vikt och gjorde 10 stycken.  Därefter dips i ringarna med 16 kg vikt, det blev 3 set med 5 reps i varje.

Löpning i sanden på stranden ca 2 km.

Bra pass!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer